Cechy idealnego specjalisty sprzedaży

Zawód specjalisty sprzedaży w Warszawie nie należy do prostych zajęć. Stolica narzuca wysokie standardy i oczekiwania wobec kandydatów na to stanowisko. Nie każdy sprzedawca z kolei, potrafi po wejściu na rynek pracy szybko osiągać cechy specjalisty sprzedażyoszałamiające wyniki sprzedażowe. Praca specjalisty sprzedaży wymaga określonych cech, które zapewnią efektywność jego działaniom.

Jedną z najbardziej oczywistych właściwości, jaką powinien posiadać specjalista sprzedaży jest komunikatywność. Sztuka skutecznego dotarcia do klienta słowami to podstawa pracy sprzedawcy. Istotne jest dopasowanie poziomu rozmowy do naszego rozmówcy. Prawidłowa ocena sytuacji, pozwoli na dobranie formuły i języka rozmowy. Specjalista sprzedaży w prosty, ciekawy i przystępny sposób potrafi przedstawić swoją ofertę zarówno profesorowi uniwersyteckiemu, jak i pracownikowi poczty.

Bardzo istotnym aspektem w pracy specjalisty sprzedaży jest umiejętność budowania trwałych relacji z klientem. Pozyskanie konsumenta, nakłonienie do zakupu to jedno, wytworzenie pewnego rodzaju więzi, lojalności to drugie. Specjalista sprzedaży wykorzystuje cały wachlarz taktycznych zagrań w celu zdobycia wierności klienta.

Odporność na stres jest również niezwykle ważna w zawodzie specjalisty sprzedaży. Praca ta obfituje w wiele sytuacji konfliktowych. Umiejętność radzenia sobie z presją czasu czy oczekiwań, a także z pretensjami klientów jest nieozdrowiona w pracy specjalisty sprzedaży.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>