Dodatki, bonusy i profity

Praca specjalisty ds. sprzedaży nie należy do najłatwiejszych. Życie w ciągłym biegu, próby zadowolenia nawet najbardziej wymagających klientów, ciągłe telefony, nacisk na sprzedaż i jak najwyższy zysk niejednego potrafią przyprawić o potężną migrenę i doprowadzić do decyzji o rezygnacji z pracy. Jednak, większość specjalistów wiernie trwa na swoich stanowiskach i dzielnie znosi trudy dnia codziennego. Dlaczego tak się dzieje? Czy są to ludzie, którzy dobrowolnie i charytatywnie poświęcają swoje życie osobiste, a nierzadko i zdrowie, dla dobra ogółu?  Wątpliwe. Musi więc być coś, co sprawia, że mimo wielu chwil zwątpienia specjaliści ds. sprzedaży codziennie rano wstają z łóżka i na nowo walczą o jak największą sprzedaż. Tym czymś, jak można się domyślić, są niemałe korzyści finansowe i materialne, jakie praca specjalisty ds. sprzedaży ze sobą niesie.

3Oprócz podstawowego wynagrodzenia, jakie zazwyczaj gwarantuje pracodawca, specjalista ds. sprzedaży może liczyć na atrakcyjne prowizje, bonusy, nagrody i premie uzależnione od jego efektywności zawodowej. Częstym dodatkiem jest samochód służbowy, intensywnie wykorzystywany podczas kilku godzin jazdy po zatłoczonych ulicach Warszawy dziennie. Jak mawiają biznesmeni, czas to pieniądz, dlatego służbowy samochód jest zazwyczaj mały i zwinny, by jak najbardziej ułatwić manewrowanie i zwiększyć szansę na znalezienie miejsca do zaparkowania. Nierzadko specjaliści do spraw sprzedaży tracą cenne minuty na poszukiwaniach wolnego miejsca parkingowego, których, jak wiadomo, w centrum Warszawy jest jak na lekarstwo. Oprócz samochodu, w kontaktach z klientem bardzo ważną rolę pełni telefon komórkowy, którego zapewnienie również leży w gestii pracodawcy. Oczywiście nie może to być byle jaki model – najlepsze są takie, które umożliwią wykonanie kilkunastu połączeń dziennie, wysłanie maila, zrobienie zdjęcia, zapisanie najważniejszych myśli w notatniku i naniesienie planu dnia w kalendarzu, a do tego bezbłędnie doprowadzą do celu dzięki funkcji GPS. Mimo, że wielu z nas chciałoby jeździć służbowym samochodem i korzystać ze służbowego telefonu, te udogodnienia w świecie specjalistów ds. sprzedaży aktualnie stanowią zaledwie minimum. Większe i bardziej hojne firmy zapewniają już bowiem nie tylko samochody i telefony, ale i laptopy, palmtopy, GPS-y i inne sprzęty przyczyniające się do jak najefektywniejszej pracy specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>