Wyzysk, a może coś innego?

Wielu specjalistów ds. sprzedaży zatrudnionych przez warszawskich pracodawców narzeka na atmosferę nacisku, jaka panuje w różnych firmach. W związku z dużym poziomem konkurencyjności utrzymującym się wśród przedsiębiorstw danej branży, w obrębie poszczególnych firm dąży się do jak najefektywniejszej pracy, czyli osiągania jak najlepszych wyników sprzedażowych. Ciągła presja realizacji planów sprzedażowych w jak najkrótszym czasie nie każdemu odpowiada. Są jednak tacy, którzy bez porządnego kopa adrenaliny i oddechu goniących terminów na karku nie potrafią dobrze funkcjonować. Jedni narzekają na wyzysk – inni cieszą się, że prowadzą bardzo intensywne i nie wiejące nudą życie zawodowe.

Ola, która od czterech lat pracuje w zawodzie specjalisty do spraw sprzedaży, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na forum: „ Praca nie jest zła, raz pod górkę a raz z górki – jak wszędzie. Jak człowiek się odpowiednio zmotywuje to i sprzedaż jest i niezłe zarobki też się znajdą”. Mayo, pięć lat w branży farmaceutycznej na stanowisku specjalisty sprzedaży, dodaje: „Najgorzej gdy przyjdzie ci taki i się przechwala ile to on kontaktów nie ma, ile nie zarabia miesięcznie i jak go klienci nie lubią. Nie wiem jak ktoś go w ogóle może lubić”. Arek, który niegdyś pracował jako specjalista ds. sprzedaży wspomina z kolei: „Praca nie dla mnie, ciągły wyzysk, wyzysk i jeszcze raz wyzysk, byle jak najwięcej sprzedać i zarobić. A ty się zaharowuj na śmierć.”.

Różnorodne opinie dotyczące pracy na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży pokazują, że nie wszędzie jest jednakowo – w niektórych firmach, owszem, prowadzona jest polityka maksymalnej eksploatacji pracowników, jednak w innych praca specjalisty może przynieść wiele satysfakcji i poczucia samorealizacji. Osobom chętnym do podjęcia pracy w zawodzie specjalisty sprzedaży nie pozostaje nic innego jak szukać idealnego miejsca pracy w firmie przyjaznej dla swoich pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>